mandag 31. oktober 2022

Rammekort, med mal ...

  I dag har jeg en mal til dere på rammekort...


 Det finnes flere typer dieser som kan lage rammekort.
Men da må du ha en stor stansemaskin, og det er det jo ikke alle som har,så derfor deler jeg denne med dere i dag




Start med en kartong som er  30 x 30 cm
Alle sider preges etter disse mål :
1,9 cm, 3,2 cm, 6,3 cm, 7,6 cm
På to av sidene skal det i tillegg preges på 
 10,8 cm og 19,7 cm
Klipp etter de røde strekene i alle 4 hjørner




Da skal du ende opp med dette som vist på bildet 个

Nå skal alle pregede linjer brettes...




Nå skal vi lime sammen det som skal bli rammekortet
Jeg liker å bruke flytende lim 
Limes etter mine markeringer på alle 4 sider
Lim først de to lange sidene, da vil du få fine hjørner som er skråskjært som du vil se på mitt neste bilde..



Limet jeg bruker er et hurtigtørkende lim fra 
RAYHER

Jeg lager i tillegg et dobbelt kort som måler 15 x 15 cm som jeg limer bakpå rammedelen
Bruk en kartong som måler 30 x 15 cm som preges på midten og brettes dobbelt



 


De fine mønsterarkene jeg har brukt er fra 
STUDIO LIGHT
"LET IT SNOW"

JULEKLEM 
er en av de mange flotte diesene fra 
PAPIRDESIGN

Papirdesign har også et stort utvalg av 
BUTTONS

Jeg har litt 
SNOWFLAKE PASTE
hist og her for å få en litt vinterlig effekt



Inni kortet har jeg stemplet med et herlig stempel fra 
STUDIO LIGHT
Sending Joy Stamp Christmas wreath 55
DOTTER




Siste dag med utfordringen 
SNØ 
i Facebook-gruppa vår , så du rekker kanskje et bidrag før fristen går ut ved midnatt .
Og er du ikke med i gruppa, så er du velkommen til å bli med 

Ønsker dere ei kreativ uke

-Helle-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du stakk innom .
Velkommen tilbake